Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Lietavská lúčka, diaľnica, tunel Ovčiarsko
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
SITA
6. januára 2016 Novinky od ZilinaDen.skSITA, © SITA 2015

V tendroch na dozor pre úseky D1 pri Žiline sú námietky

V tendroch Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) na činnosť stavebno-technického dozoru pre rozostavané úseky diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka a Lietavskú Lúčka – Višňové – Dubná Skala sú námietky.

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) v prípade oboch užších súťaží začal konanie o námietkach proti vylúčeniu uchádzača, a to v štádiu pred otváraním časti ponúk označených ako kritériá, vrátane cenových ponúk. Stalo sa tak podľa oznámenia úradu ešte v závere minulého roka.

NDS vyhlásila súťaže na stavebno-technický dozor pre úseky D1 pri Žiline ešte vlani v júli spolu s ďalšími troma tendrami. Celkové odhadované náklady na poskytovanie týchto služieb sú 38,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (takmer 46 mil. eur vrátane dane). V prípade dvoch už rozostavaných úsekov D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka a Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala ide o nové tendre. NDS zrušila predošlé súťaže začiatkom minulého roku, zdôvodnila to zmenou podmienok verejného obstarávania.

Stavebno-technický dozor pre stavbu D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (11,3 kilometra) má predpokladanú cenu 5,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (vyše 7 mil. eur vrátane dane). Táto činnosť je plánovaná na 1 405 dní, teda takmer štyri roky. Úsek s tunelmi Ovčiarsko a Žilina stavia združenie firiem Doprastav, a. s., Váhostav – SK, a. s., Strabag, s. r. o. a Metrostav, a. s. Praha od roku 2014 za zmluvnú cenu 427,2 mil. eur bez dane (512,64 mil. eur s daňou). Zmluvný termín ukončenia výstavby je začiatkom roku 2018.

Predpokladaná cena stavebno-technického dozoru na D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala (13,5 km) dosahuje takmer 13 mil. eur bez dane (15,6 mil. eur s daňou). Poskytovanie služieb má trvať 2 111 dní, čiže skoro šesť rokov. Diaľnicu s tunelom Višňové (7,5 km) stavia taliansko-slovenská skupina firiem Salini Impregilo, S.p.A. Miláno a Dúha, a. s., od roku 2014. Zaviazali sa ju vybudovať za 409,8 mil. eur bez dane (491,76 mil. eur s daňou) do konca roku 2019.

Stavebno-technický dozor na D1 Prešov, západ – juh (7,9 km) by mal podľa predpokladov stáť maximálne 9,24 mil. eur bez dane (11,09 mil. eur s daňou). Táto zákazka by mala trvať 2 075 dní, alebo necelých šesť rokov. Odhadované náklady na tú istú činnosť na D1 Budimír – Bidovce pri Košiciach (14,4 km) sú 5,23 mil. eur bez dane (6,28 mil. eur s daňou), služby sú plánované na 1 685 dní, resp. vyše štyri a pol roka.

V prípade D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec (5,7 km) predstavuje predpokladaná cena stavebno-technického dozoru 4,98 mil. eur bez dane (s daňou 5,97 mil. eur). Táto činnosť má trvať 2 020 dní, teda päť a pol roka. Užšie súťaže na výstavbu úsekov D1 pri Prešove a Košiciach a D3 pri Čadci, ktoré boli zverejnené ešte vlani v máji a júni, sa doteraz neskončili.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Bezplatné novinky zo Žiliny raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Copyright © ZilinaDen.sk Všetky práva vyhradené. ZilinaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.