Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Odovzdanie nových autobusov, SAD Žilina
ilustračné: SITA
1. februára 2018 Novinky od © ZilinaDen.sk Diskusia()

Podľa prieskumu je hlavný dôvod cestovania autobusom chýbajúce auto či motorka

Do prieskumu, ktorý v novembri 2017 vykonala na podnet dopravcu spoločnosť A-Trans v spolupráci so Žilinskou univerzitou, sa zapojilo viac ako 4 000 ľudí. Relevantných z nich bolo viac ako 3 200. Informáciu priniesol portál podkapotou.sk.

Elektronické a papierové dotazníky vyplnili obyvatelia z 203 obcí a mestských častí v kraji. Podľa výsledkov je zrejmé, že najčastejším cestujúcim v SAD Žilina je žena – zamestnankyňa vo veku 27 až 64 rokov.

Na otázky odpovedali pravidelní i sviatoční cestujúci. Ako hlavný dôvod pravidelní cestujúci uviedli chýbajúce auto či motorku (48,6 percenta). Druhým najčastejším dôvodom boli výhodné dopravné spojenia, dostupné zastávky, krátky čas prepravy, prípadne cesta bez prestupovania (45,3 percenta). Cestujúci, až 24 percent, využívajú SAD aj kvôli výhodným zľavám plynúcim z dopravnej karty či študentskej karty ISIC. Ekologický prospech voči prírode uviedlo ako dôvod cestovania autobusom 22,6 percenta zúčastnených.

SAD Žilina sa zaujímala aj o dôvody, prečo verejnosť autobusom necestuje. Ako hlavný dôvod uviedlo 53,9 percenta opýtaných dlhý čas prepravy a nenadväzujúce spoje. Cestovanie autom poskytuje viac voľnosti a spoločenskú prestíž, myslí si 40,7 percenta ľudí. Až 26 percent respondentov uviedlo, že cena cestovného je vysoká a sú poskytované nízke zľavy, preto sa im cestovanie autobusom finančne neoplatí.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Bezplatné novinky zo Žiliny raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Copyright © ZilinaDen.sk Všetky práva vyhradené. ZilinaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.