Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Uzávierka cesty pod Strečnom
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
SITA
27. júna 2016 Novinky od ZilinaDen.skSITA, © SITA 2016

Po dokončení diaľnic klesne podľa prognóz intenzita pod Strečnom o 80 %

V roku 2020 po dokončení diaľnic D1 a D3 okolo Žiliny klesne intenzita dopravy na hlavnom ťahu pod Strečnom o 80 percent a na výjazde zo Žiliny do Martina po ceste I/18 o 68 percent. Dopravné prognózy vypočítal Výskumný ústav dopravný v Žiline.

Dostavba D1 a D3 významne pomôže aj najvyťaženejšej žilinskej križovatke Košická pri Hypertescu. V roku 2015 dosiahla špičková hodinová intenzita na úseku križovatka Košická – cesta I/18 výjazd zo Žiliny smerom na Martin 2 926 vozidiel za hodinu. V prípade dostavby diaľničnej infraštruktúry v podobe diaľnice D1 a D3 sa zníži špičková intenzita v tomto úseku na 928 vozidiel za hodinu. To predstavuje pokles 68 percent v roku 2020,“ uviedol generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák.

V okolí Žiliny sa aktuálne stavajú diaľničné úseky D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka a Lietavská Lúčka – tunl Višňové – Dubná Skala a tiež úsek diaľnice D3 Strážov – Brodno. Celkovo merajú 29 kilometrov a ich súčasťou sú aj štyri tunely – 2,2-kilometrový tunel Považský Chlmec na diaľnici D3 a na diaľnici D1 2,3-kilometrový tunel Ovčiarsko, 700-metrový tunel Žilina a aj najdlhší slovenský 7,5-kilometrový tunel Višňové.

Podľa Palčáka je Žilina významným dopravno-komunikačným uzlom severného Slovenska, ktorý prepája hlavné tranzitné smery európskych cestných ťahov, transeurópskych magistrál a paneurópskych dopravných koridorov. Bez dobudovaných diaľnic je najväčší podiel tranzitnej dopravy vedený mestskou infraštruktúrou.

Dopravnú obslužnosť aktuálne zabezpečuje tretí mestský okruh, ktorý v súčasnosti nahrádza diaľničné úseky severozápadného obchvatu D3 a južného obchvatu D1. Štvorpruhová mestská komunikácia tretieho okruhu zabezpečuje okrem vedenia tranzitnej dopravy aj distribúciu vnútornej mestskej dopravy a vonkajšej zdrojovej a cieľovej dopravy. Po dobudovaní kľúčovej diaľničnej siete sa tak výrazným spôsobom odľahčia aj preťažené intravilánové úseky mestských prieťahov,“ dodal Palčák.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Bezplatné novinky zo Žiliny raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Copyright © ZilinaDen.sk Všetky práva vyhradené. ZilinaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.